-
Záruka, nároky ze záruky
- Dodavatel poskytuje na jím vykonanou činnost rozšířenou záruku v rozsahu 100 000 km nebo 1 rok, podle toho, která situace nastane dříve. To znamená, že po dobu 1 roku nebo 100 000 km ujetých motorovým vozidlem s vyčištěným filtrem, resp. s vyčištěným katalyzátorem, se tento nezanese do té míry, aby to bránilo provozu vozidla..
- Za vyčištění DPF filtru, FAP filtru, GPF filtru nebo katalyzátoru se považuje také vyčištění, po kterém dojde ke snížení tlaku ve filtru/katalyzátoru o více než 50% a zvýšení průtoku vzduchu o více než 33%. Tyto naměřené hodnoty budou součástí předávacího protokolu, který bude přiložen k vyčištěnému filtru přílohou faktury.
- Garance 100 000 km nebo 1 rok platí pouze na originální DPF, FAP, GPF filtry a katalyzátory přímo od výrobce automobilu, protože jiná konstrukce neoriginálního výrobku (repliky filtru/katalyzátoru), má za následek kratší životnost než u originálního filtru či katalyzátoru.
- Je třeba zajistit provedení následujících úkonů:
- Vyčistěte trubky a příruby tak, aby byla zajištěna maximální těsnost výfukového systému po instalaci filtru pevných částic/katalyzátoru.
- Doporučujeme vyměnit všechna těsnění.
- Připojte všechny senzory a tlakové trubky. Ujistěte se, že jsou nainstalovány do správné pozice. Nesmí dojít k jejich záměně!
- Připojte se k řídící jednotce vozu (ECU OBD) a nechte vynulovat počítadlo výměny filtru pevných částic. Pokud tak neučiníte, nebude filtr pevných částic pracovat správně a hrozí jeho zanesení. Toto vynulování je potřeba provést do ujetí max. 50 km od instalace vyčištěného filtru pevných částic! Nechte si o tom vystavit protokol.
- Vyměňte olejovou náplň motoru.
- Nastartujte vozidlo a zkontrolujte těsnost výfukového systému. Případné netěsnosti odstraňte. V případě netěsnosti nebude filtr pevných částic/katalyzátor pracovat správně a může dojít k jeho poškození.
- Pokud tyto činnosti provedeny nebudou, dodavatel neposkytuje rozšířenou záruku na vyčištěný filtr/katalyzátor.
- V případě, že dojde k ucpání filtru resp. katalyzátoru během záruční doby a dodavatel je v souladu s ustanoveními těchto Záručních podmínek povinen tuto vadu odstranit, dodavatel filtr/katalyzátor bezplatně vyčistí bez zbytečného odkladu.
- Záruční doba začíná běžet dnem, kdy zákazník převzal, nebo měl převzít vyčištěný filtr/katalyzátor od dodavatele.
- Podmínkou poskytnutí této nadstandardní záruky je prokázání, že je automobil po realizaci díla užíván způsobem doporučeným výrobcem motorového vozidla. Provozní podmínky musí zejména zajišťovat včasnou a aktivní regeneraci filtru DPF, která je u motorového vozidla spouštěna automaticky v závislosti na aktuálním stavu prachových částic uvnitř filtru DPF. Pro zajištění životnosti filtru DPF, nebo jiného čištěného zařízení, musí automobil, kde je čištěné zařízení namontováno, ujet každých min. 500-800 km vzdálenost, odpovídající délce jízdy 20 minut za konstantní rychlosti a v rozmezí otáček motoru 2500- 3500 ot./min.
Dále je třeba doložit, že byla u vozidla provedena kompletní kontrolní diagnostika ihned po namontování čištěného zařízení zpět na automobil. O výsledku diagnostického měření musí být proveden záznam, který bude sloužit jako příloha k poskytnutí prodloužené záruky a musí být předán v tištěné podobě zhotoviteli. Z výsledků diagnostického měření musí být zřejmé, že všechny systémy vozidla fungují správně, nehlásí poruchy a nemají negativní vliv na správnou funkci čištěného zařízení. Také u vozidla, na kterém je čištěné zařízení namontováno nesmí dojít v době trvání záruky na dílo k úniku provozních kapalin a oleje do výfukového systému čím může dojít k nenávratnému poškození čištěného zařízení.
-
Uplatňování odpovědnosti za vady
- Zákazník je povinen vady oznámit dodavateli bez zbytečného odkladu po jejich vzniku, nejpozději v záruční lhůtě a přesně je specifikovat. O oznámení vady a její specifikaci vydá dodavatel zákazníkovi písemné potvrzení.
- Čas od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do provedení opravy nebo úpravy se do záruční doby nepočítá.
- Zákazník je povinen při odstraňování vad poskytnout dodavateli potřebnou součinnost a předmět opravy na vlastní náklady a riziko dopravit do prostorů provozu dodavatele.
- Pokud není zákazník schopen dopravit filtr/katalyzátor do provozu dodavatele, musí o tom předem upozornit dodavatele.
-
Vyloučení záruky
- Nároky ze záruky nevznikají zejména tehdy:
- pokud je vada způsobená tím nebo v důsledku toho, že nedostatkem postižené díly byly změněny nebo opraveny třetí osobou nebo zákazníkem.
- pokud je vada způsobená vadností materiálu dodaného zákazníkem nebo nevhodností jeho pokynů
- pokud vada není způsobena porušením povinností dodavatele.
- pokud zákazník o vadách věděl nebo v době převzetí díla musel vědět a zákazník si nároky ze záruky neuplatnil
- pokud vady vznikly přirozeným opotřebením.
- Záruka se nevztahuje ani na případy, kdy ucpání bude způsobeno závadou na jiném motorovém komponentu nebo na jiné součásti výfukového systému vozidla, než na filtru resp. katalyzátoru. Jedná se zejména o poruchy následujících komponent:
- snímač hmotnostního průtoku
- vstřikovací čerpadlo
- vstřikovací trysky
- EGR ventil
- nevyměnění motorového oleje po vyčištění DPF / FAP filtru
- netěsnost a porucha turba
- snímač diferenciálního tlaku.
- snímač teploty
- Nároky ze záruky nevznikají zejména tehdy:
Dodavatel nenese žádnou odpovědnost za případné poškození motoru při provádění úkonů spojených s čištěním filtru. (např.: nucená regenerace)
-
Zodpovědnost za škodu
-
- Dodavatel odpovídá za škody, které vznikly na svěřeném předmětu opravy nebo údržby, pokud škody dodavatel způsobil.
- Dodavatel je povinen všechny zjištěné škody či vady na předmětu opravy nebo údržby, který se u něho nachází, neprodleně po jejich zjištění oznámit a specifikovat zákazníkovi.
- Zákazník je povinen všechny zjištěné škody a vady na předmětu opravy nebo údržby neprodleně po jejich zjištění oznámit a specifikovat dodavateli.
- Pokud dodavatel uzná svou odpovědnost za škodu, dodavatel vydá zákazníkovi potvrzení o vzniklé škodě.
- Zákonná odpovědnost dodavatele za jinou škodu způsobenou zákazníkovi nebo třetím osobám zůstává nedotčena.
-
Reklamační řád
- Základní ustanovení:
- Reklamační řád upravuje způsob uplatňování nároků zákazníka vyplývajících z odpovědnosti dodavatele za vady poskytnuté služby a vyřízení reklamace.
- Zákazník má právo na reklamaci v případě, že mu byly poskytnuty služby nižšího rozsahu nebo nižší kvality, než je to předem dohodnuto nebo jak je to obvyklé.
- Uplatnění reklamace:
- V případě, že zákazník zjistí důvody a skutečnosti, které mohou být předmětem reklamace, je oprávněný uplatnit případnou reklamaci ihned, bez zbytečného odkladu, v přijímací kanceláři dodavatele. V případě ústního reklamačního podání v místě poskytované služby, pokud není reklamace v plném rozsahu vyřízena ihned, je povinná pověřená osoba dodavatele sepsat se zákazníkem reklamační protokol, případně potvrzení o přijetí reklamace.
- Zákazník je povinen při uplatnění reklamace předložit záruční list/předávací protokol. Pověřený pracovník sepíše reklamaci zákazníka do reklamačního protokolu, ve kterém se uvedou objektivní okolnosti reklamace.
- Uplatnění reklamace na místě umožní odstranění vady okamžitě, protože s odstupem času se ztěžuje dokazování a objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace.
- Zákazník je při uplatňování reklamace povinen uvést předmět a důvod reklamace a tyto prokazatelně skutkově podložit.
- Pokud zákazník prokáže pověřenému pracovníkovi vyřizujícího reklamace podklady týkající se reklamace, tyto skutečnosti se v Reklamačním formuláři uvedou.
- Reklamační formulář, případně potvrzení o přijetí reklamace podepíše pověřený pracovník. Zákazník obdrží potvrzení o přijetí reklamace, přičemž svým podpisem potvrdí převzetí a souhlas s obsahem reklamace.
- Vyřízení reklamace se uskuteční ihned, případně v odůvodněných případech do 3 dnů. Pokud to není možné, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu služby, reklamace bude vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.
- Důvody odmítnutí reklamace
- Zákazník je povinen uplatnit reklamaci ihned, bez zbytečného odkladu, jinak mu právo na reklamaci zaniká.
- Za vadu nelze považovat čerpání služeb menšího rozsahu způsobené samotným zákazníkem.
- Reklamace bude odmítnuta i v případě vyšší moci, přičemž za vyšší moc se považuje např. povodeň, sněhová kalamita, vichřice, krupobití, poškození bleskem, včetně přerušení dodávek elektrické energie, hrozba bombového útoku nebo teroristického útoku, občanská válka.
- Spolupráce zákazníka při vyřizování reklamace
- Zákazník je povinen poskytnout potřebnou součinnost při řešení reklamace, zejména podat informace, předložit doklady prokazující skutkový stav, specifikovat své požadavky co do důvodu a výše, apod.
- Pokud si to vyžaduje povaha reklamace, musí zákazník umožnit pracovníkovi vyřizujícímu reklamaci nebo jinému pověřenému zástupci, aby se mohl přesvědčit o oprávněnosti reklamace.
- Způsob vyřízení reklamace
- V případech, kdy je reklamace posouzena jako odůvodněná, spočívá vyřízení reklamace v bezplatném odstranění vady nebo v poskytnutí náhradní služby, nebo po dohodě případným poskytnutím přiměřené slevy z ceny.
- V případech, kdy je reklamace posouzena jako neodůvodněná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace
- Závěrečná ustanovení
- Místem plnění je sídlo dodavatele, pokud v těchto podmínkách není uvedeno jinak.