Demontáž i zpětnou montáž filtru pevných částic automobilu lze zvládnout i svépomocí, ovšem bez autoservisu se kvůli nutnosti resetu řídící jednotky ani tak neobejdete.
Demontáž starého filtru pevných částic DPF (DPF/FAP/GPF):
- Odpojte kabel od mínus (-) pólu autobaterie.
- Odpojte kabely a hadičky všech senzorů. Tlakové trubky je třeba důkladně vyčistit. Pokud tak neučiníte, mohou být po namontování vyčištěného filtru vysílány zkreslené signály do řídící jednotky.
- Vyjměte zanesený filtr z vozidla.
Montáž vyčištěného filtru pevných částic (DPF/FAP/GPF):
- Vyčistěte trubky a příruby tak, aby byla zajištěna maximální těsnost výfukového systému po instalaci filtru pevných částic.
- Doporučujeme vyměnit všechna těsnění.
- Nainstalujte vyčištěný filtr pevných částic.
- Připojte všechny senzory a tlakové trubky. Ujistěte se, že jsou nainstalovány do správné pozice. Nesmí dojít k jejich záměně!
- Připojte zpět mínus (-) pól autobaterie.
- Připojte se k řídící jednotce vozu (ECU OBD) a nechte vynulovat počítadlo výměny filtru pevných částic. Pokud tak neučiníte, nebude filtr pevných částic pracovat správně a hrozí jeho zanesení. Toto vynulování je potřeba provést do ujetí max. 50 km od instalace vyčištěného filtru pevných částic!
- Nastartujte auto a zkontrolujte těsnost výfukového systému. V případě netěsnosti nebude filtr pevných částic pracovat správně a může dojít k jeho poškození.
Jezděte ohleduplně a přejeme mnoho šťastných kilometrů.